<

Nyt fra formanden - august 201813-08-2018 - 08:00

Nyt fra bestyrelsen om blandt andet personale og økonomi.

Så går sommeren på hæld, og vi skal til at tage fat på det næste halvår af 2018. En næsten umenneskelig og varm sommer har præget billedet og Finstrupgaard er næsten visnet.

 

Vi fik sagt, farvel til Gasper, der skulle hjem og arbejde på sin fars gård, og lige umiddelbart så det ud som om der var styr på det meste, men så tabte det gule spøgelse pusten, midt i heden, eller skal vi sige den pustede lidt rigelig sort røg. Midlertidig fikset med lidt vand på køleren, men jeg tror vi skal holde vejret, selv om den faktisk har nye dæk!

Håber I har lagt mærke til det, for lige inden han rejste blev gæstestalden lavet med nye gavle og port i enden, og dermed gik pynten af 55.000 kr, men det var vist nådigt sluppet. Jeg tror, vi er mange der kommer til at savne manden, der med sit beskedne udtryk: ”I can try” kunne lave skrot til slot.

 

Rebecca og Søren pakkede også og er flyttet en kende nordligere til Hjallerup, og de har det godt.

Lejligheden har fået en overhaling ala Kenny og Jonas, og som efterårs projekt vil de to tage fat på den sidste del af stuehuset, og forsøge at finde køkken, lægge nyt gulv i entreen og give væggene et kærligt strøg med en pensel. Fokus rettes der forinden på Cafeteriaet i hal A, der etapevis bliver restaureret med rengøringsvenlige flader, ovne der kan flyttes og i det hele taget en make over til omkring 20.000 kr. Senere skal der sættes vinduer i ud mod dressurbanenerne, og laves fast sekretariat i bunden med dør i.

 

Staldene er blevet vasket ned og kalket af vores nye staldmand Lars, med assistance fra Alexander inde fra Annebergvej, Astrid, Ida og Chris.

 

Det lykkedes at blive klar til modtagelse af de norske ryttere, der indtog faciliteterne, og der blev redet og undervist fra morgen til aften. Nikolai har holdt anlægget så fugtigt som muligt, vandet og kørt baner, lavet vandkopper og været handymand, mens vi ventede på Lars for alvor begyndte den 1. August.

 

Astrid har varetaget foldudlukning, og staldarbejdet sammen med Carina, mens vi har været lidt i et vadested før det nye mandskab kom på plads. Uden dem ville det ikke have en helt nem opgave, da alle jo skal have ferie, også på SAO. De nye Elever er kommet på plads og sidder godt i sadlen. Ida skal være ansvarlig for elevskolen, som alle 3 jo skal under vise i. Jaqueline skal undervise torsdags holdene i fremtiden, og Anne Katrine, der i al fremtid vil blive kaldt AK, skal stå for at koordinere springningen v/ Hans Ley. Chris er tilbage efter en velfortjent ferie hos familien i Rumænien.

 

Nyt fra Bestyrelsen

Peter Asmussen har valgt at træde ud af bestyrelsen. Vi siger tak for indsatsen, der betød ikke mindst vi fik rigtig mange varer sponsoreret under Aalborg Dressage Event.

 

Der har været lidt udskiftning på netop denne post, måske er det en vanskelig post? En vanskelig opgave, men den kan jo gribes an på mange forskellige måder. Målet er at skaffe sponsorater til klubben. Finde sponsorer, følge op på aftalerne, således at de skrifteligt bekræftes, og kan faktureres. Det er en begrænset opgave, der en kræver en målrettet indsats, og kan sagtens deles mellem flere. Men vigtigt er det, at uden en person på posten vil det kunne ses på kommende projekter – for ønsker er der nok af. Der er ingen tvivl om, det er en vigtig og meget betydningsfuldt for klubben, at have en dedikeret person på den post.

 

I stævne udvalget kan vi på formandsposten byde velkommen til Kirsten Gregersen, der ud over at være mor til Katrine, så har de hoppen Athena på Finstrupgaard. Kirsten har altid været aktiv på stedet, men nu skal hun lære nyt, og det er virkelig dejligt.

 

Samtidig vil jeg slå et slag for Elevskolen. Vi mangler også en formand for elevudvalget, der kan samle trådene her, og give input til bestyrelsen vedr. de ting der foregår og skal foregå. Tænk jer om, det er en vigtig sag, hvis vi skal have en klub der spiller på alle strenge.

 

Og det er det vil, der er mange ønsker og krav der skal honoreres, og det bestræber vi os på, men det kræver også en indsats i det daglige fra medlemmerne, ellers kører vi ikke på alle cylindere. Vær åben for nye tiltag, se dem i praksis før de bliver skudt ned, og vær en holdspiller, saml op efter andre, og vær den der bidrager, så får vi også overskud til at løse de andre opgaver, når personalet får frie hænder.

 

Økonomien lige nu

Alle ved det koster en lille bondegård på landet at have hest, men vi forsøger at økonomisere med de ressourcer personalemæssige- såvel som økonomiske der er til rådighed. Vi betaler den kortfristedegæld og den langsigtede er for indeværende år nedbragt med 100.000 kr.

 

Dette til trods for der er indkøbt for lige i omegnen af 184.000 kr. elevheste til finstrupgard, Anebergvej, og ride fysioterapien. Der er brugt ca. 20.000 kr. på hegn til foldene på den anden side af vejen, repareret på Schäfferen (traktoren) på Annebergvej, og som sagt hele 4 dæk på den gule ged.

 

Der skal investeres i ny lift til ride fysioterapien der koster i omegnen af 35.000 kr., hvilket er godt hjulpet på vej af ELSASFONDEN, som Per sendte en ansøgning afsted til, og det indbragte 100.000 kr. – Sådan!

 

Hvordan spiller klaveret ellers? Jo, vi klarer skærerne, halmen stiger 10 øre pr. Kg og wrap 50 kr. pr. Balle. Vi har en rigtig god leverandør i Brdr. Pedersen, og det skal vi være glade for. Vi kan dermed holde opstaldningspriserne i ro, som det ser ud nu. Kvaliteten på halm er så meget bedre i år, mindre der skal kasseres til følge, og som de fleste kan se, står vores heste på det guleste af det gule halm.

 

Aalborg Dressage Event - Hvordan gik det egentlig?

Overskuddet blev på 63.000 kr. I sekretariatet blev der investeret i 6 nye pc.er og en ny printer, som vi nu kan glæder os over til de fremtidige stævner, som jo ligger lige rundt om hjørnet med distriktsstævnet i dressur her i september. Dertil kommer 25.000 i overskud på cafeteriaet, efter al hjælper mad var betalt. Et kæmpe stykke arbejde blev planlagt og udført af den faste stab bestående af Jane, Bente og Leif, samt de trofaste hjælpere der træder til. Yderligere fik vi lagt 2 læs knust asfalt ud i gårdspladsen og videre op langs hal B.

 

Vi forbereder allerede nu på ADE 2019, og har ansøgt om de næste 3 år herefter i bededagsferien.

 

Annebergvej 

Annebergvej kommer altid til sidst, men det skal der ikke ligges noget i for det kører derud af med Xenia som ny ansvarlig for eleskolen og stalden i det daglige. Selv om hun læser til sygeplejerske ved siden af, er hun meget dedikeret til ”sit” sted, og har ansat de folk hun skal bruge til undervisning, hvor bl.a. Astrid Asmussen er en del af staben, sammen med Majken Tjell, der også varetager morgenstalden, i hvert fald frem til årsskiftet, hvor hun skal i praktik i forbindelse med sin uddannelse.

Sammen holdt de to steder fælles ridelejr vanen tro, og som sædvanlig en succes. Overskuddet blev på hele 44.000 kr som hurtigt blev omsat til nye hypper.

 

Så nu skulle vi være klar til sæsonstart, og jeg håber alle kommer godt fra start. Velkommen til de nye pensionærer, der har fundet vej til SAO.

Kommenter artikel


(Kommentarer skal godkendes før de bliver vist)

Kommentarer

<