< Tilbage

Nyt fra bestyrelsen i SAO05-06-2018 - 12:04

Læs om: Det får SAO ud af stævner og Femina Kvindeløb, hjælperfest for alle, nye medarbejdere, sommeren på SAO.

Dressur på højt plan, og 1600 kvinder på afveje i Aalborg

 

 

 

Dette er i sandhed hovedtrækkene på de seneste måneders begivenheder – og så lidt til. Vi begynder med begyndelsen. Det er bedst, så får man det hele med. Jeg vil i hvert fald forsøge.

 

Altså det begyndte med en arbejdsweekend med klargøring af ridecentret før det store Aalborg Dressage Event 2018. For inden dette er der selvfølgelig løbende og gennem året blevet arbejdet frem mod dette.

Denne gang var der således også blevet justeret på fejl og mangler, så en del af fordums k3’ ere skulle være luget ud. Vi var derfor godt med på staldområderne og baneanlæggene. De nyindkøbte pc’ere i alt 5 stk. som klubben havde investeret i til stævnebrug i fremtiden holdt knapt, hvad de var blevet købt til, så de stod til en bytter, hvilket gav pulsstigning hos Lene Burgaard og Louise Østgaard. Meeeen de par damer fandt hurtigt dagsformen, og så rullede de sig ud i sekretariatet. Det faste crew i sekretariatet er så rutineret i opgaven, og sammen med Jesper Holst Hansen som event director, bliver intet overladt til tilfældighederne.
 

Vi prøvede virkelig at få skrevet hjælpere på i alle klasser i god tid, men her er det bare ikke så nemt. Det er svært at rekruttere hjælpere, men måske skal vi gøre noget andet? For det viste sig jo, da en del forældre fra elevskolen kom på nogle opgaver, så blev det noget lettere. Det kom til at fungere, men ikke helt uden hedeture, måske af naturlige årsager for nogens vedkommende.

 

Fantastisk indsats af hjælperne giver nye ridehusbunde

Vi skal næste gang holde et informationsmøde om de opgaver, der skal løses til stævnerne, og ikke mindst hvordan og af hvem. Liseledes vil man også her kunne anskueliggøre, og få indsigt i hvad dette års overskud skal bruges til. Her er målet ny bund i hallerne inden årsskiftet til gavn og glæde for alle heste og ryttere, der benytter anlæggene på Finstrupgaard.
 

VIP-teltet er nu veludstyret med alt i service, ikke bestik med 7 tårne som Yvonne fra Olsen Banden. Kronen under tallerknerne skulle man have mere end god fantasi for at finde. Det fås nemlig ikke i Ikea, men de har så meget andet. Så nu behøver vi ikke leje, for her er det billigere at eje. Med en nyindkøbt opvaskemaskine, installeret af Kenny, klarer vi opvasken. Så trods det at vi manglede nogle store og ikke ubetydelige sponsorater i år, så landede vi på 87.000 i overskud alt i alt. Her tegnede cafeteriaet sig for en stor del. Ikke mindst bespiste de 50 hjælpere i 4 dage og onsdag aften med. Så bespisning af hjælpere og med alle indkøb dækket, tegnede cafeteriadriften sig for et overskud på 25.000 kr. Det er vildt…vildt godt klaret. Jeg kan godt forstå, hvis de ansvarlige for denne bedrift Bente, Jane og Leif var en smule trætte og klistrede efter den opgave, hvor rigtig meget mad for øvrigt var hjemmelavet.

 

Stor ros og flor stævnerapport

Så alt i alt, når man lægger investeringer til overskuddet, så har det været et godt stævne. Intet stævne uden kiks! Strømmen røg sig en tur midt i et kür program, og nettet forsvandt også kortvarigt, men det løste sig, og så var vi videre. Belønningen kom også i form af en meget fin stævne rapport fra stævnets officials, der var tilstede under hele weekenden. Det gik rigtig godt, og vi får stor ros fra omverdenen i ridesporten for et meget velafholdt stævne. Det er jo næsten det hele værd, men det bedste ved at holde ridestævne er; hvor klasserne er fulde, hvor rytterne glæder til at ride, hvor tingene fungere, hvor folk er glade, hvor vi der er sammen om opgaven har det sjovt, og hygger os samtidig. SÅ dato for næste års stævne er den 16. – 19. Maj i bededagsferien 2019.

 

KÆMPE TAK TIL ALLE VORES SPONSORER, OG ALLE JER DER LAGDE KRÆFTER I FØR, UNDER OG EFTER STÆVNET.

 

Det lyder som en dårlig vittighed med 1600 kvinder på afveje i Aalborg, men ikke desto mindre den skinbarlige sandhed. Alle som var med til Femina løb sidste år altså arrangementsdelen ved, at det svarer til at begå en ironman, tror jeg.

 

Hårdt arbejde fra start til slut, det er hvad det er! Som tidligere nævnt, så tilbød Sophia Høst Eiby Hansen, at gå med den opgave. Og der er meget forud for løbet, der skal klares. En af hurdlerne var afspærring af en vej, som politiet ikke kunne give tilladelse til. Løbs arrangøren Aller, der står bag Femina løbene, kunne ikke leve uden den vej. Derfor lavede Sophia en ny rute, hvilket resulterede i dyb forvirring hos nogle løbere, der insisterede på at løbe den gamle rute. Andre valgte at løbe en anden vej end cyklen der kørte forrest, og andre igen kunne ikke se flagene, der markerede ruten, hvilket jeg i bagklogskabens klare lys godt kan se hvorfor: De var meget små. Hvor om alt er så, løb man meget individuelle løb rundt i Aalborg, hvilket jo resulterede i, at nogle ikke kom forbi en vandpost for de jo stod placeret der, hvor man formodede løberne, i hvert fald de fleste kom forbi! Altså kaos ovenpå en hård arbejdsdag, der kun lige var begyndt, for det hele skulle jo pilles ned igen.
 

En ting ville jeg dog gerne have set; Per i hovedet, da han blev mødt af 1600 vilde kvinder fraset dem, der slet ikke kom den vej- altså… der løb i alle retninger, og slet ikke hørte hans direktiver! Altså det var ikke så godt, og vi var ret kede af det forløb, men mest af alt blev jeg helt blød i knæene over det, som folk får afløb for på FB. Her stiller vi op godt nok for ussel mammon, men vi prøvede på at lave et godt løb igen – for vi har jo gjort det før, og når man prøver, er der en reel risiko for at fejle.

 

Arrangementet giver nye elevheste

Der var engang man kom i gabestokken på markedspladsen, eks. Højaktuelt Hjallerup marked, men det her var altså værre (tror jeg nok)! Det er initiativ dræbende, ganske enkelt! Så står man tilbage med følelsen, hvorfor gør vi dog det her?  Hvad er det værd for rideklubben? Jo, helt konkret har vi købt 3 elevheste til ridefysioterapien siden jul, og 2 til elevskolen, og der skal flere til….
 

Efter aftale med Aller folkene, som står bag løbene, så skrev vi en undskyldning på FB, og så faldt der ro på. Men jeg tror, vi der var med var en smule sårede og kede af det. De materialer som Aller medbringer til at markere ruterne med, blev brugt, og alle havde gjort deres bedste. Det var ikke engang nogen trøst, at man havde glemt 2 paller med goodiebags til Århus løbet, og det også havde givet anledning til storm på FB.

Som de skarpe nok har set, så falder den 16. Maj, hvor Femina løbet bliver afholdt sammen med datoen for Aalborg Dressage Event 2019, så vi må lige se på den planlægning senere. Det giver i omegnen af 40.000 kr. til klubkassen, og hvor tjener vi dem på én dag.

 

All-inklusive til din hest

Sommeren er over os, og snart er der ferietid på Finstrupgaard, men bare rolig. Også i år kan man også forlade sin hest på all inklusive i ferietiden. Mens Chris holder ferie hos sin familie i Rumænien, træder Astrid Asmussen til som foldudlukker og staldmedarbejder. Man vil på tavlen ved fodervognen kunne se, hvem der er på vagt hver dag i ferien, når vi kommer dertil.

 

Velkommen til nye medarbejdere!

Gasper har besluttet sig til at rejse tilbage til Rumænien til juli, så derfor har vi set os om efter en ny stald mand. Ham har vi fundet og han hedder Lars Thomsen, mange kender ham fra ADE stævnet, hvor han var nattevagt i FEI stalden. Lars er meget hestekyndig og et fund til opgaven. Vi glæder os til han starter helt til den 1. august, men kom og hils på ham i uge 28, hvor han kommer og hjælper os med at få tømt stalden før den rengøres og males. 
 

Så bliver Rebecca færdiguddannet berider den 12. juni, og hun skal videre ud i livet som berider, derfor skal vi sige goddag til 2 nye elever. Den 1. august starter 2 nye berider elever, begge 4 års elever. Den ene hedder Anne Katrine kaldet AK, og den anden hedder Jaqueline.

 

De 3 nye medarbejdere laver en lille præsentation af dem selv, som vi slår op på hjemmesiden.

 

Undervisning


Som det tidligere i denne måned blev skrevet skal en af disse to yderst kvalificerede piger forestå undervisningen om torsdagen, og den anden skal forestå springningen om onsdagen. Ganske enkelt af den grund, de skal kunne undervise på flere niveauer. Samtidig har Nikolai hænderne fulde med ridning, enetimer og driften af stedet, i perioder rigtig meget drift, og som de fleste nok har set, så giver det rigtig mange timer til sammen.
 

Jeg er fuldstændig overbevist om, at det bliver en gevinst for stedet, at vi igen har 3 elever, og det bliver en gevinst med ny inspiration i undervisningen.
 

Tag godt imod vores gæster fra Norge

 

Fra uge 29 fyldes stalden med heste og ryttere fra Norge, der kommer og får undervisning, når Nikolai har holdt de to ugers ferie, han har planlagt. Det er vi glade for, således kommer vi lige lidt lettere rent økonomisk gennem sommerferieperioden, hvor elevskole og ridefysioterapien holder ferie.
 

Men selv om det er ferietid bliver der lavet noget rundt omkring. Kenny og Jonas træder til, og der skal males og laves lidt små reparationer i stuehuset, og der andre projekter rundt omkring, der vil blive søsat. Der er altid noget der skal gøres, og det bliver gjort løbende.

 

Hvordan går det på Annebergvej?


Xenia er den daglige leder, og hun har med hård hånd selv valgt sine folk til at undervise og forestå stalden. Således varetager Xenia de administrative opgaver der er forbundet med til- og framelding på hold, afholdelse af stævner osv.

Alexander som er kæreste med Xenia står for udmugning med maskiner, og i øvrigt forefaldende arbejde. Samtidig er der også kommet nye undervisere til bl.a. Mathilde skal have timer på Annebergvej.


Børnene på Annebergvej skal være glade for der findes en som Xenia. Hun vogter over sine børn, det er ikke hvem som helst, der får lov til undervise derinde. De skal kunne noget, for børnene er dygtige, og de skal være engagerede for ellers tager Xenia hellere selv sig af tingene. Det er noget, det er bare noget særligt!

 

Hjælperfest
 

Så skal der holdes fest og spises gris og hygges igennem, før vi kan sige god sommer til hinanden.

 

HJÆLPERFEST DEN 29/6 KL. 18.30 I CAFETERIAET, HVOR ALLE ER INVITERET. TILMELDING HOS LOUISE ØSTGAARD LARSEN PÅ 26810833 ELLER KARINA MORTENSEN PÅ 22980358. SEND NAVN OG ANTAL PR. SMS SENEST DEN 20. JUNI.

 

Vanen tro giver vi den 1. øl/vand og herefter små priser på resten.

Jeg håber rigtig mange har mulighed for at komme den aften.

 

Samtidig vil jeg gerne sige, jeg træder hver dag mine staldstøvler på Finstrupgaard, hvor jeg ligeledes hver dag forsøger at ride ud i hjørnerne, derfor er der al mulig grund til at komme til mig med forslag på dette og hint, samt hvis der er spørgsmål til noget vedrørende bestyrelses- arbejdet. Og husk staldmøde onsdag den 13. juni kl. 18.00.

 

Med ønsket til jer alle om en forrygende sommer.

Lone Hecter, Formand

< Tilbage