< Tilbage

Nyhedsbrev April 201718-04-2017 - 17:40

For at være helt ærlig har det været lidt så som så med energien, lysten og modet til at skrive et nyt nyhedsbrev, så det er for klaringen på, hvorfor det har ladet vente på sig. Forklaringen på ovenstående er som følger; 

 

 

 

 

Der har længe både før generalforsamlingen og efter, været uro i krogene. En modstand mod den bestyrelse som sad før, men som også blev valgt til at sidde efter. Jeg tror, vi trænger til at få ryddet lidt op på flere måder. Derfor indkaldte vi også til et staldmøde for bare, at snakke om løst og fast. Hvordan gør vi tingene fremadrettet, se på ting med konstruktive øjne, og løse nogen af de problemer der er i stalden med de pensionærer der er. Da vi fordeler de opgaver der er og tilgår bestyrelsen, vil der sidde et par repræsentanter til hvert møde fra bestyrelsen, som er planlagt til den sidste torsdag i hver måned. Efterfølgende tager man tingene med til det næste Best. Møde, så alle her kan tage stilling. Vi kan ikke gøre alle tilfredse, sådan er det, men jeg tror meget kan løses gennem dialog, men det kræver at vi får indblik i hvad vi skal se på.. Man kan ikke ændre på noget man ikke har kendskab til.

 

 I punktform vil jeg redegøre for, hvad der er på spil i bestyrelsen for tiden, og hvad der i øvrigt sker i Sportsrideklubben Aalborg.

 

På Personalesiden blev vi og ikke mindst stakkels Ulrik hårdt ramt, da han brækkede adskillige tæer og måtte opereres. Virkelig ærgerligt, også set i lyset af han skulle op til eksamen her til sommer, men heldigvis holder Eva hestene i gang og klar til ham når han er fit for fight, også hedder det sygeeksamen, når han er klar. Imellem tiden kommer han til, at besvare telefonen og lave lidt sponsor arbejde.

Derfor arbejder de resterende hårdt på, at tilgodese og opretholde det antal heste som er i tilridning, således vi ikke skal sende heste ud af stalden.  De 2 seje tøser Rebecca og Ida tager derud over en stor tjans i elevskolen for, at dække de timer ind som Ulrik plejer at undervise. Jeg tror påskedagene er mere end kærkomne for dem nu.

Vores søde foldpige, Line har desværre opsagt sin stilling med fratrædelse til den 1. Maj. Vi ønsker hende held og lykke, og tak for et godt stykke arbejde her hos os.

Vi har også måttet se os nødsaget til at sige farvel til vores staldmand Finn, da det var den mulighed vi så for, at imødegå den manglende indtægt, vi vil få når opstaldere forlader Sao.

Det skulle dog vise sig, vi er blevet ramt af fortiden endnu engang, da vi ved Finn´s fratrædelse kunne konstatere, at der har været fejl i hans lønafregning siden 2013.

Hvad der også er virkelig slemt er at vi for en stund må undvære Cecilies hjælp til administration af klubmodul og mail, som hun har hjulpet med til nu. Hun skal skrive sin opgave færdig, og det har altså første prioritet. Heldigvis kan hun ikke undvære sine elever på Annebergvej, som hun fortsætter med sammen med Xenia.

Hvad gør vi så?

Da der fra opstaldernes side er et stort ønske og behov for en til at lukke heste på fold, vil vi forsøge, at få en person i den stilling der besidder nogle håndværksmæssige kvaliteter. Derfor har vi kontaktet Agro job. Her ansøger vi om, at få en medarbejder der ønsker at arbejde i en stald med heste, at bo på stedet og med håndværksmæssig baggrund.  Således håber vi, at vi kan få de funktioner vi mangler folk til løst af en og samme person. Kenny kan meget, men han kan ikke holde den store gård kørende alene, og med en mand nede i stalden, er der pres på, så derfor vil det være en god løsning. Den profil der måtte passe, vil komme til at bo her på Finstrupgaard i det der nu er kontor. Kontoret vil fremover blive i Pavillonen ved hal B.

 

Økonomien hvad med den? Per og ut. har haft kvartalsmøde med banken, som vi aftalte, således at vi lige får afstemt forventningerne bliver indfriet. Der er foretaget mange besparelser på driften, regningerne bliver betalt til den tid de er aftalt, og der er en positiv tilbagemelding fra banken.

Vi betaler vores regninger til tiden, vi nu har afdraget 222.000 kr. på vores gamle gæld, hvilket svarer til en fjerdedel, så afdragsordningerne. Kreditorerne har tillid til os da aftalerne, vi har indgået med dem bliver overholdt.

 

Jeg har haft lejlighed til, at snakke med nogle få der har henvendt sig vedr. økonomi. Mest fordi de ikke har kunnet forstå, det skulle være nødvendigt med prisstigninger.

Det er det, fordi vi nu belaster vores likviditet med de kreditorer, der skal have deres penge nu. Samtidig har der ikke været prisstigninger i 4 år, så hvis man skal sammenligne med alt andet i samfundet, så hænger tingene nok meget godt sammen. Når jeg ser på min regning, så er den steget præcis 246,00 kr. Den kan klart nok variere fra opstalder til opstalder alt efter hvad man tilkøber, men set i det store perspektiv er det ikke voldsomt i forhold til de udgifter der er forbundet med, at drive et Ride center, som et af vores medlemmer påpegede; med 3 ridehaller, flere udendørsbaner, staldpersonale, Berider med elever osv. Alt sammen noget man forbinder med forening på et ride center af Sao’s størrelse.

Og når vi nu snakker økonomi, hvad gør vi så når opstaldere forlader os og huslejen, som er den største post skal betales?

Så er det dejligt, at byde Berider Søren Hedegård velkommen i stalden. Med ham har vi indgået en kontrakt, således at han lejer 8 bokse på Finstrupgaard med placering oppe i gæstestalden. Søren vil ride og undervise, tage heste i ridning, og derved bidrage til driften. Primært vil Søren holde til i dagtimerne i hal c, så det vil ikke få indflydelse på eksisterende aktiviteter. Selve udformningen af kontrakten består af mange dele, hvorfor en bokspris ikke står alene. Vi er sat til, at holde økonomi i forretningen, og det gør vi med dette tiltag, der vil være gunstigt for alle parter.

 Da Søren vil have springmateriale stående i hallen, må vi derfor henstille til, at ingen heste lades uden opsyn i hallen, da de jo kan have en forkærlighed for, at æde bomme og støtter pt. Går det hårdt ud over barrieren, hvilket jo heller ikke er godt.

Yderligere laver Søren et par folde til sine heste i enden af elev heste folden, som så kan fjernes når elevhestene skal på sommergræs. Og hvad så med græs til dem? De bliver som altid fodret med wrap, da der aldrig har været græs nok til en hel sommerferie.

Der vil også blive etableret en hingstefold, da der efterhånden er flere hingste i stalden, og de skal jo også tilgodeses på fold.

Kenny har været travlt optaget af at etablere et sadelrum til Søren, samt en vaskeplads i gæstestalden, noget mange har ønsket sig længe. Vi gør den klar og finder en lovlig løsning på spildevands afledning før noget tages i brug. Endnu engang viser Kenny sit værd her på stedet, det er f….. utroligt! Samtidig vil jeg også benytte lejligheden til, at takke dem der virkelig yder en indsats frivilligt og uden noget, det er uvurderligt. Det lød lidt lige som Dronningen, men det vil være rart, at prøve bare lige…. Og for at imødegå tanken om selvpasser stald for pensionærer, så skal huslejen netop betales, og det kræver en indtægt på stalden.

Næste punkt på programmet ADE, hvordan går det med det?

Vi arbejder fortsat hårdt på, at opsøge nye og tidligere sponsorere. Et arbejde der tager meget tid, men heldigvis sidder der nogle ildsjæle, der vil have det her til at lykkedes, og lykkedes godt. Carina Har skaffet shuttlebiler fra BMW, der også udstiller på pladsen, Ridebane. DK er på banen, og heldigvis har vi en kæmpe støtte i Thrane Erhverv, der aldrig svigter. Det er bare et lille udpluk. Vi har sendt nyhedsbrev nr. 2 ud, kreeret af Karina Nysaether og Kenny, det kan de så også! Altid rart, at blive vækket tidligt om morgenen af staldmanden, der er i gang med nyhedsbreve på flere sprog!

Vi er i fuld gang med, at fylde hjælper listerne, og skønt at se mange også udefra sætte sig på opgaverne. Jesper Holst Hansen har som sædvanligt lavet et kæmpe job med schedules, dommere og officiales virkelig et kæmpe arbejde. Gruppen som jo i øvrigt består af Louise Østgård Larsen ,Lene Burgaard, Karina Mellergaard Mortensen, Bente S. Thagaard, Lone Majland, Per Boe, Nikolai Kowalski, Carina Nyesaether, samt ut. arbejder hårdt på, at få lavet det grundlæggende arbejde før det hele løber af stablen den 11 – 14 Maj.

Der vil være arbejdsweekend den 5-6 maj, og enkelte dage der forinden, hvor der skal males barriere osv. Nærmere herom følger.

Jeg håber, meget der vil være fuld opbakning fra Sao’s medlemmer til, holde gang i gryden, så vi kan få et godt stævne på matriklen.

Sidste punkt, men en begivenhed der nærmer sig hastigt. FEMINALØB den 24 Maj i Mølleparken. For at tjene penge til klubben, har vi arvet opgaven fra Triatlon klubben, med at arrangere løbet i Aalborg. Vi skal fra morgenstunden bruge 25 personer til hjælp med opstilling af telte, boder osv. På pladsen. Yderligere skal vi bruge nogen på ruten senere og under løbet ude på ruten. Kort sagt vi er i gang på skift og nogle fra 8-23 den dag. HJÆLP pengene går til klubben. Vi laver et tilmeldingsskema og slår op.

Der sker noget, mange gør noget, måske er det rigtigt? Hvem ved, men der forsøges med alle kræfter, så hjælp til, giv et nap, og bevar det som faktisk altid har kendetegnet Sao, nemlig klubånden, hvorved man er kommet gennem kriserne med fælles hjælp.

 

Håber I har haft en god påske, og er klar!

Lone Hecter

Formand

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

< Tilbage