Tema aften med DV region 716-05-2017 - 07:33

Torsdag d. 18. maj 19.00-22.30 afholer DV region 7 temaaften med Bjarne Nielsen om den unge dressur hest. FØrst vil der være oplæg/foredrag i cafeteriet og efterfølgende fremvisning af en række 4, 5 og 6 års dressurheste.

Hal A vil derfor være lukket fra 19.15. Dressurholdene kører som normalt.

Dansk Varmblods region 7 inviterer torsdag den 18. maj til en spændende aften på Finstrupgaard med dressurkapaciteten Bjarne Nielsen, der vil fortælle os om uddannelse af den unge dressurhest med fokus på holdbarbed og med championater for øje

Dressurkapaciteten Bjarne Nielsen, der er berider, dressurdommer i DRF og medlem af DV’s avlsledelse, deler ud af sin viden igennem mange års erfaring. Det sker ved et spændende oplæg, hvor Bjarne med ord og billeder vil fortælle om uddannelse af den unge dressurhest, kvaliteten af dens gangarter i forhold til unghestechampionater og dressur på den lange bane. Alt sammen med fokus på hestens holdbarhed.

Oplægget følges op af en praktisk demonstration, hvor 5-6 ekvipager fra regionen vil ride for Bjarne Nielsen. De deltagende heste vil være i alderen 4-6 år hest og med udsigt til at skulle starte championater til sommer. Her vil Bjarne overfor aftenens deltagere demonstrere det teoretiske oplæg, kommentere ekvipagerne og give de enkelte ryttere tips til den videre træning frem mod championaterne.

Arrangementet finder sted kl. 19.00 torsdag den 18. maj 2017 i SAO’s faciliteter på Finstrupgaard. Det koster 100,- kr. for medlemmer af DV at deltage i arrangementet. Prisen for ikke-medlemmer er 150 kr. Ung i DV fra region 7 kan deltage gratis. Der er begrænsede antal pladser og tilmelding sker efter først-til-mølle til johnpolundprivat.dk eller 2184 3674. Du skal oplyse, om du er medlem af DV/Ung i DV. Sidste frist for tilmelding er 15. maj kl. 20. Der vil blive serveret kaffe og kage.

Hal A vil være lukket fra 19.15 - Dressurholdene kører som normalt.