<

Nyhedsbrev fra formanden i SAO17-06-2019 - 09:51

Sommerbrev fra formand Lone Hector. Læs om opfølgning på ADE, flytningen af Annebergvej, Femina-løbet og vores elevers eksamen. 

Tak er kun et ord, men når det bliver sagt højt og rungende efter alle, der har lagt tid og energi i dette års Aalborg Dressage Event så mærk, der er vægt bag. Et kæmpe stort TAK herfra.

 

Når en klub som vores står sammen om et stævne af denne her kaliber, så gør det noget ved vores sammenhold. Både børn og voksne er involveret i fire hele dage, vi arbejder, spiser og nogle sover sammen, og fællesskabet løfter en kæmpe opgave. Den danske sommer lever sit eget liv, hvilket jo kan give lidt udfordringer i forhold til tilskuere, og til at holde teltstaldene helt fri for vand. Men det gik og heldigvis og vi sluttede med en dejlig søndag.

 

Vi har fået en helt fantastisk god stævne rapport for både det nationale og internationale stævne under Aalborg Dressage Event, som vi kan være virkelige stolte af. Det vidner jo om vi kan vores kram, når det gælder om at holde stævne. Det jeg oplever som det vigtigste er meldingerne fra rytterne, altså vores gæster. Jeg har fået mange henvendelser med rosende ord, om oplevelser de har haft i forbindelse med stævnet, både med hjælpere og det faste personale, hvis indstilling har været meget meget positiv. Yderligere kan vi også mærke på de officials, der deltager, at de føler sig godt tilpasse i vores selskab. En dommer udtrykte det således: Stævnet er en blanding professionalisme, ridning på højeste niveau, og hyggelig familiær stemning. Kan det gøres meget bedre? 

 

Der er nogle, der er bagmændene bag det her, som lige rundt om hjørnet samles til evaluering af stævnet, og allerede nu går i gang med planlægning af stævnet 2020. Det er svært at fremhæve nogle for andre, men jeg er nødt til at sige Louise Østgaard Larsen, for ingen kommer uden om hende i løbet af de fire dage. Fra morgen tidlig til sen aften er hun at finde i show office. En kæmpe indsats og helt uundværlig. Jesper Holst Hansen med sit kæmpe arbejde, med Schedules og puslespillet med dommersammensætning osv. i lang tid før stævnet bliver skudt i gang. Lene Burgaard med hjælper listerne før og under stævnet, præmie ansvarlig, ansvarlig for sammentælling af kritikker, og ikke mindst så bruger hun lige tre fridage op til stævnet til set up! Rikke Carlé som pressechef og hende der er forfatter og er ophavsmand til alt officielt vedr. stævnet, resultater og historier i medierne. Samtidig med hun speaker til stævnet, som hun gør på helt sin egen dybt professionelle måde. Bente Thagaard, der dels dømmer til stævnet, men også er medvirkende til, at vi får indsamlet alle de sponsor gaver, der kommer i hus ved hjælp af godt benarbejde fra bl.a. Per Boe Larsen, der er ansvarlig for at styre økonomien, og tovholder på at bestilling telte osv. Under stævnet befinder han sig meget ved frituregryden, henter og bringer mad og står mandskabet i køkkenet bi under hele stævnet.  

Karina Mellergaard Mortensen, der har styr på blomster udsmykning, opsætning af vip telt og i det hele taget all over under hele stævnet. Nikolai Kowalski, der er tovholdet på hele driften og det praktiske på hele pladsen, sammen med Kenny og det øvrige faste personale, der får de tekniske ting på plads, og alt andet til at fungere under stævnet. Derudover har jeg en plads i gruppen, og tager mig af de fleste præmieoverrækkelser og andre praktiske ting under vejs.

 

Når jeg vælger, at fremhæve gruppen her bag ADE, er det fordi de alle er så dygtige og dedikerede til den her opgave, og bruger så meget frivillig tid, at de fortjener det. Derudover er der jo mange, der undervejs tager del i klargøring af Finstrupgaard undervejs, og hvis vi lige tager et kig på den seneste forbedring der er sket i cafeteriaet, ja, så står Kenny, Jonas og Gaspar bag dette, der jo som man ikke kan undgå at se nu har fået vinduer ud mod dressur banerne, nyt loft, kontor og sekretariat i den nederste del. En kæmpe forbedring, som vi har trængt til længe.

Under hele stævnet har vores faste stab med Leif og Bente i front, sørget for mad til hjælpere, vip teltet samt til salg under hele stævnet, og med det følger jo en kæmpe opgave i at bemande cafeteriaet under stævnet, så tingene hænger sammen, og det er ingen tjans for slapsvanse.

 

Jeg må sige, det er en ære og være formand for en klub, der magter en sådan opgave, det vidner om en helt særlig gruppe af mennesker, der kan noget sammen på frivillig basis.

 

Feminaløbet er et stort aktiv
Hvis vi så tror, vi hviler på laurbærrene herefter, så tager man fejl. Endnu en gang havde vi påtaget os, at arrangere Feminaløb den 5. Juni i Aalborg. Sophia høst Madsen er event arrangør på dette, og hun har den overordnede styring. Det Crew, som Femina stillede med, var vist lidt betænkelige, da de hørte at der til en start ville dukke nogle ridepiger op for at stille udstyr og telte op til senere brug. Vi slog alle rekorder og var færdige før kl. 14.00. Sophia, Karina Mortensen og hendes far fik herefter hjælp ude på ruten, hvor de drønede rundt og markerede det hele med lyserøde flag. Jo Jo, det lykkedes kun en enkelt at løbe forkert denne gang, og det var faktisk en helt igennem hyggelig dag. Der kom også en del fra Annebergvej, og det var lige det, der fik tingene til at gå op med hjælpere ude på ruten og på pladsen. Jeg havde vil jeg indrømme, den helt klare holdning før dette års løb, at nu var det definitivt sidste gang, der stod SAO på den opgave, MEEEN skal vi lige lægge en føler ud blandt de medlemmer, der bruger halve/hele dage på opgaven, og tænke os rigtig godt om. Det giver godt i kassen, og der skal altså laves nogle stævner før det nærmer sig det overskud, vi kan præstere denne dag. Det var en meget hyggelig og fin dag vi havde med hinanden, Jeg hørte mig selv sige, jeg er klar igen næste år!!

 

Flytningen fra Annebergvej til Finstrupgaard
Sidste punkt i mit nyhedsbrev fortjener en del spalte plads, og det vil det få, før alt er i nye rammer. Se det seneste opslag vedrørende dette på hjemmesiden.

 

Det gælder selvfølgelig udflytningen af rideskolen fra Annebergvej til Finstrupgaard. Det skal ingen hemmelighed være, der har været mange udfordringer på Annebergvej. Blandt voksne primært i den seneste tid, som også mine nyhedsbreve har signaleret, med ændringer i form af ophør af partsryttere, lukketider osv. Det har været konfliktfyldt, og den seneste udmelding om, at stedet skulle huse to foreninger med hver sin dagsorden eller for den sags skyld samme gav ingen mening. Bestyrelsen er af den opfattelse, det vil ikke rent praktisk kunne lade sig gøre rent pladsmæssigt, at rumme flere heste med behov for folde og tider i hallen, så derfor er der nu sat punktum for SAO’s engagement i vestbyen.

 

Når man falder af hesten, rejser man sig, børster sandet af, og op igen. Det gør vi så, og med fuld fart fremad, for jeg håber vi skal planlægge så mange ridetimer på Finstrupgaard i den kommende tid. Vi har ikke alting på plads, men det får vi, og jeg kan love det bliver godt.

 

Når det er sagt, vil jeg også sige, det bliver den bedste elevskole man kan stable på benene. Der er plads i elevudvalget til forældre med lyst og interesse i at give den en skalle med elevstævner, højtidsarrangementer, ridelejre osv. Mød op på onsdag kl. 19.00 og lad os sammen give jeres børn en god start på Finstrupgaard.

 

Eleverne har været til eksamen
Så har vi fået en eksamineret ridelærer i Ida med karakterer til, at hun kan fortsætte de næste to år i lære på Finstrupgaard. Ann Katrine, kaldet AK, er eksamineret rideinstruktør med så fine karakterer, der giver hende grønt lys frem til beridereksamen. Stort tillykke til de to. 

 

Jacqulines år har ikke været specielt let. Med meget få springstarter ankom hun til SAO. Der ingen let sag at få starter nok, når ens springhest bliver halt, og den man leaser - ja du hørte rigtigt - den også laver en skade, bilen brænder sammen, og mange andre forhindringer, så er det bare opad bakke. Selv om Nikolai’s hest Brilar, som Jacqueline selv har redet op til MB, virkelig har været en gutterhoppe, så var det en alt for presset pige, der skulle til eksamen, og derfor gav det ikke nok til, at gå videre, uden at skulle tage et år mere. Den beslutning ligger hos Jacquline, hun har fuld opbakning fra alle her i klubben.

 

Det er lang tid siden sidst, så derfor havde jeg en del i ærmet denne gang. Lad mig benytte lejligheden til at ønske alle en dejlig sommer, og jeg vil vende tilbage, når vi på den anden side af sommerferien.

 

Hilsen Lone Hecter

Formand

<