Så kom vi igennem sommerferien, der altid er lidt kaotisk da de ansatte på rideskolen skal og vil holde ferie, ligesom alle os andre, men de skal jo passe vores heste og…..? Men vi løste tingene hen ad vejen, hvilket også blev nødvendigt, da Ida efter sin eksamen valgte at prøve kræfter i Skive, de næste par år. Hende fik vi sendt godt afsted, og pladsen blev kortvarig tom, indtil vi var heldige at få 3. års elev Kristina Krogsgaard Christiansen, som er 22 år gammel. Hun har været i lære hos Jan Søgaard. Hun rider super godt, og er klar til at tage fat i SAO. Velkommen til Kristina!
Og netop, det er perfekt timing, for vi har jo fået rigtig mange elever på vores hold her efter sommerferien. Og jeg må sige, jeg tror ikke, at vi kan være bedre rustet end med det undervisnings team, vi har lige nu.
Tre dygtige beriderelever i form af Jacqueline, Ann Katrine og Kristina. Der foruden har vi jo en håndfuld faste undervisere, der alle har været tilknyttet enten Annebergvej eller Finstrupgaard gennem længere tid.
Kaotisk? Jo måske lidt i starten, men der er kommet rigtig godt styr på holdene, og selvfølgelig vil der skulle justeres lidt her og der – for søren der er jo vildt mange børn, unge og voksne.
-SÅ KØR FORSIGTIGT IND IGENNEM GÅRDSPLADSEN!
Og netop, nu vi er så mange, så ses det altså også lidt rundt omkring. Nogen som vi ikke har plads til eller ønsker flere af er rotter. De er store som katte, ikke de to små misser Frederik og Ingolf, som nu husere inde hos AK (Anne Katrine) som gerne skulle vokse sig til store stygge hankatte. Rotterne bor rundt omkring i staldene, og de lever fedt og godt af alt det, I gemmer i skabene og som ikke er forseglet i bøtter på dertil indrettede steder, men står eller bliver smidt rundt omkring! Tænk derfor godt over, hvad du har liggende.
Sportsrideklubben Aalborg er til for alle, og de fleste ser stedet som deres fristed, som de ønsker at passe på og værne om. Det er så vigtigt, at det er den attitude, vi alle kommer med. Godt nok har vi nogle meget dygtige folk ansat, men de har hver deres opgaver at varetage, hvilket ikke efterlader meget tid til overs til at samle toiletpapir eller skrald op, hvilket i grunden heller ikke er rimeligt på vores alles sted.
Nye skabe
Helle Madsen har gang i projekt nye skabe ovre i stalden lige før kaffestuen, hvor der er sat sedler op, så man kan se, hvem der bor i det enkelte skab. De gamle skabe trænger til en udskiftning, så hvis nogen er interesseret i et MEGET retro skab, så henvend jer til Helle (Diacandi’s) mor. I pudserummet vil der blive sat en bordplade op og ellers ryddet op og malet.
Der blive sat numre på alle skabe i staldafsnit, hvor man også har sin boks. I femmer stalden vil de nuværende høje skabe blive udskiftet med skabe tilsvarende de andre skabe.
Yderligere har Anne Torp og Helle Madsen taget initiativ til at samle nye såvel som gamle opstaldere TIRSDAG DEN 12.09. KL. 19.30 til hygge aften med kaffe, kage og en sodavand.
Og netop nu hvor der er kommet så mange nye elever, er der også kommet dejlig mange forældre. Nogen medbringer en, andre har to med og nogen har 4 med til ridning, og ved I hvad? Der kan ikke komme for mange, for det betyder måske også, at I kunne tænke jer at deltage lidt aktivt omkring jeres børn i f.eks. elevudvalg, hvor man hjælper i forbindelse med elevstævner og andre aktiviteter, der sættes i værk. Henvend jer til underviseren på jeres børns hold, og de vil formidle videre. Vi har også altid brug for hjælpere til stævnerne til at bemande eks. Cafeteriaet, skrive eller taste for en dommer, hive ukrudt op for det gror også i den del af Aalborg osv.
-KOM OG SE DRESSURSTÆVNE I WEEKENDEN!
Vi har også oplevet udskiftning i vores partryttere, hvor nogle pludselig er blevet hesteejere, og vi har fået så mange nye pensionærer, som vi skal vise tilrette. Så er du ikke med i vores FB gruppe for opstaldere og ansatte, så tag lige fat i AK, hun administrere denne.
Og netop, fordi vi er så mange nu, hvilket jo er fantastisk dejligt, så er der også nogle regler vi er nødt til at fremhæve. På hjemmesiden står de af bestyrelsen fastsatte regler for færden og brug af stedet. Det er desværre vigtigt at fremhæve:
- ALLE skal samle klatter efter deres hest på alle dressur baner og i ridehallerne.
- Fej op efter dig selv i stalden.
- Ryd op efter dig selv.
Jeg har været lidt inde på foder, men vil også fremhæve her, at vi fodrer alle heste tre gange dagligt, med foder fra KRAFT og det antal kg. wrap man har bestilt morgen og eftermiddag.
Der er 2 muligheder for strøelse, enten halm eller spåner.
Der muges i bund hos hestene efter en bestemt turnus, og gives halm eller sættes spåner frem. Det er ok, at fjerne klatter eller fjerne vådt halm fra boksen, kaste det på møddingen, og feje efter sig hele vejen. Men det er IKKE tilladt at tage ekstra halm, da prisen på en opstaldningsplads er beregnet ud fra den mængde der anvendes pr. Hest. Ved behov for ekstra, så henvend jer til det personale, der er i stalden. Tingene skal nå sammen, og vi skraber bunden hver gang vi investere i noget nyt, vedligeholder og reparerer. På den måde holder vi tingene kørende og mere til, til glæde for alle.
Der er mange måder at holde hest på, hvilket jo som så meget afhænger af tro, håb og kærlighed! Vi har en daglig leder i Nikolai Kowalski, og uden at nævne alder, kan jeg sige han har mange års erfaring på området, og han samarbejder med bestyrelsen om, hvordan vi driver rideskole med alt hvad dertil hører af elevundervisning, stævner, ride fysioterapi, diverse arrangementer, beriderelever, økonomi, certificering af rideklubben osv.
Og netop derfor vil vi gerne have input og ideer til nye tiltag, men ret lige blikket mod dig selv først, kan dette bruges over hele linjen, eller er det kun for mig?
Vi vil gerne efterkomme dine behov, men vælger de flestes, og nogen skal tage en beslutning, så det bliver ens for alle, så det gør vi i bestyrelsen, det er det vi er valgt til. Nogen vil sige; fordi der ikke er andre der gider, og det kan de have ret i, men vi gider og bruger en masse timer på det – helt frivilligt.
Hav en forrygende weekend i dressurens tegn her på SAO.